پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 150539
پيشنهادات جديد اشتغالي به دولت
تاریخ انتشار : 1393/11/29 09:57:36
نمایش : 1142
معاون وزير کار با اشاره به اينکه براي مهار بيکاري ساليانه نيازمند ۱.۲ ميليون شغل هستيم، گفت: اگر براي اشتغال هزينه نکنيم، اين هزينه را بايد در بخش هاي ديگري بپردازيم.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، احمد ميدري گفت: اگر براي اشتغال هزينه نکنيم، بايد براي جلوگيري از آسيب هاي اجتماعي نظير اعتياد، سرقت و بزهکاري هزينه پرداخت کرد. وي با اشاره به استخدام ۶۰۰ هزار نفر در سيستم دولتي که در سال هاي اخير انجام شد گفت: افزايش جمعيت در بخش دولتي فقط باعث مي شود که ايستگاه هاي دولتي را افزايش دهيم و اين در حالي است که براي تامين منابع، دولت به طور مدام با کسري بودجه مواجه خواهد شد.

معاون وزير کار از مهم ترين برنامه هاي دولت تدبير و اميد را خروج از رکود و مهار تورم اعلام کرد و گفت: دولت همچنين براي خروج از رکود برنامه هاي خوبي را تنظيم کرده است که براي اجراي آن نياز به درآمدهاي ارزي دارد.

وي افزود: ۱۵ ميليون جمعيت ۱۵ تا ۲۴ ساله داريم که در دهه ۹۰ وارد بازار کار مي شوند و اين در حالي است که بايد حداقل براي مهار بيکاري سالانه ۱.۲ ميليون شغل ايجاد کنيم. بايد برنامه هاي مشاغل عمومي ارائه و اين موضوع به سرفصل هاي دولت اضافه شود.

ميدري در خصوص شوک هاي اقتصادي گفت: طي سال هاي اخير شوک هاي متعددي به اقتصاد ايران وارد شده است. شوک نرخ ارز طي شش ماه در دولت دهم باعث شد نرخ دلار از يکهزار و ۲۰۰ تومان به سه هزارتومان افزايش يابد.

اين مقام مسئول در وزارت کار در خصوص واردات کالا به کشور در سال هاي اخير گفت: سال ۷۹ ميزان واردات ۱۹ ميليارد دلار بود که در سال هاي اخير اين ميزان به ۶۰ ميليارد دلار رسيده بود. اين در حالي بود که عمده واردات کشور کالاهاي مصرفي از کشور چين بوده است.

به گفته وي، وضعيت اقتصاد ايران خاص است و بايد پيشنهادهايي را براي حل معضل بيکاري به دولت ارائه کرد. متاسفانه برخي از دستگاه هاي کارشناسي تاکنون بسته خاصي را براي توسعه اشتغال ارائه نداده اند.

ميدري با اشاره به تجارب کارهاي يدي در انگليس و هند گفت: هم اکنون حتي در بخش کارگري ساختمان در ايران افغان ها فرصت هاي شغلي را از کارگران ايراني گرفته اند. از جمله بخش هاي مغفول مانده در بخش خدمات، گردشگري است که اشتغال بالايي را در کشور مي تواند ايجاد کند.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html